Junts per Tortosa valora molt positivament l’impacte de la pista de gel i denuncia el doble discurs del govern tripartit 

Meritxell Roigé: “Felicitem un any més a la Federació de Comerç per l’èxit de 11a edició de la pista de gel de Tortosa”

El grup municipal de Junts per Tortosa ha fet avui una valoració positiva de l’11a edició de la pista de gel de Tortosa, una activitat plenament consolidada com a motor de dinamització comercial i atractiu turístic del Nadal, però ha denunciat el doble discurs i la hipocresia del govern municipal.

La portaveu de Junts per Tortosa, Meritxell Roigé, ha estat clara: “La pista de gel s’ha fet per onzena vegada a Tortosa perquè és bona per a la ciutat. Malgrat que el senyor Jordan i la senyora Lleixà van assegurar, condicionats per la CUP, que no la farien, avui la realitat els ha desmentit”.

Roigé ha recordat que la pista de gel és un projecte impulsat pel govern municipal de Junts per Tortosa i que “tot i les mocions, els discursos i el postureig que hem hagut de sentir aquests anys, el tripartit ha acabat mantenint allò que tant criticava quan era a l’oposició”.

“Diuen que no fan la pista de gel, però la fan. Diuen que no hi posen diners públics, però l’Ajuntament paga l’aigua i la llum com sempre. Diuen que no hi tenen res a veure, però l’alcalde i la regidora de Comerç van a la inauguració. Això no és coherència, això és doble discurs”, ha denunciat la portaveu.

En este sentit, Roigé ha subratllat que l’aigua utilitzada és la mateixa de sempre, aigua potable extreta de la presa del parc municipal i pagada per l’Ajuntament a Aigües de Tortosa, així com la llum, connectada a l’enllumenat públic del parc municipal i assumida també amb recursos municipals. “L’any passat van intentar dissimular amb cubes d’aigua a mitja temporada perquè havia quedat clar que havien mentit. Enguany ja ni això”, ha afegit.

Junts per Tortosa ha volgut agrair el suport de la Diputació de Tarragona, que ha fet possible el projecte, així com la tasca del Consell Esportiu del Baix Ebre, especialment per facilitar que més de 4.000 escolars de Tortosa i de la comarca hagin pogut patinar en esta edició.

La portaveu també ha volgut destacar la feina de la Federació de Comerç, Serveis i Hostaleria, Tortosa Més, que, “malgrat els entrebancs i la manca de suport clar del govern municipal, ha tornat a demostrar compromís, constància i responsabilitat amb la dinamització econòmica de la ciutat”.

Segons dades d’edicions anteriors, aproximadament una de cada tres persones usuàries de la pista de gel són de fora de Tortosa, fet que confirma l’impacte comercial i turístic del projecte. “És evident que la pista funciona i porta gent a comprar a Tortosa, per molt que alguns ho neguin”, ha remarcat Roigé.

“Tot plegat és una nova mostra d’aquells que s’empassen gripaus: critiquen una cosa per guanyar quatre vots quan són a l’oposició i la mantenen quan governen perquè saben que és positiva per a Tortosa”, ha manifestat Roigé. “Des de Junts per Tortosa ho diem clar: celebrem que la pista de gel es faci, perquè és bona per a la ciutat, però denunciem sense embuts la incoherència i el doble discurs del govern tripartit”, ha conclòs.

Tortosa, 8 de gener de 2026