Junts per Tortosa dona suport als veïns i exigeix mesures al govern Jordan-Lleixà per revertir l’increment d’inseguretat i incivisme

Meritxell Roigé: “Fa més de dos anys que reclamem més Policia Local, més presència al carrer i fer complir l’ordenança de civisme”

Junts per Tortosa ha mostrat el seu suport als veïns i comerciants del Centre Històric que han alçat la veu per reclamar solucions immediates davant els problemes d’inseguretat, incivisme i degradació que denuncien en diferents carrers del barri. La portaveu de Junts per Tortosa, Meritxell Roigé, ha afirmat que “entenem perfectament el cansament dels veïns i comerciants perquè fa molt de temps que natros també estem advertint que esta situació va a més i reclamant al govern que actuï”. “No podem continuar normalitzant que hi hagi veïns que evitin determinats carrers, comerciants que hagin de netejar cada matí els seus portals o persones que sentin que no poden viure tranquil·lament al seu barri”, ha manifestat.

Ja el maig del 2024 el grup de Meritxell Roigé va portar al ple municipal la preocupació per l’increment de robatoris, agressions i actes vandàlics i va reclamar reforçar els dispositius policials i la prevenció. Al gener del 2025, Junts per Tortosa va presentar una moció per incrementar els efectius de la Policia Local, cobrir les places vacants i augmentar el patrullatge. Una moció que tot i ser aprovada pel ple de l’Ajuntament, el govern municipal va deixar en un calaix.

L’Ajuntament de Tortosa compta actualment amb nou agents menys al carrer que durant l’anterior mandat: cinc places vacants i l’equivalent quatre efectius menys derivat de la reducció de la jornada laboral de 37,5 a 35 hores. Una situació que contrasta amb la seguida durant els governs encapçalats per Meritxell Roigé, quan es va ampliar la plantilla de la Policia Local i es van incorporar nous recursos materials a la Policia Local. L’any 2018 es va incorporar un primer dron policial i nous vehicles i, el setembre del 2022, es va crear el Grup d’Emergències, Reforç i Proximitat (GREP), format per 10 agents i destinat a reforçar la policia de proximitat, augmentar la presència al carrer i donar una resposta més ràpida davant situacions d’incivisme i inseguretat.

“Junts per Tortosa sabem què cal fer per revertir esta situació: recuperar els efectius que ha perdut la Policia Local, tornar a tenir més agents als carrers i reforçar el GREP com una unitat efectiva de proximitat i actuació. Tortosa necessita més policia al carrer, més prevenció i més capacitat de resposta davant la inseguretat i l’incivisme”, ha afirmat Roigé.

“El bonisme no pot significar mirar cap a un altre costat”

Junts per Tortosa també ha tornat a reclamar que s’apliqui amb rigor l’Ordenança pel bon ús de la via pública davant conductes que afecten el descans, la convivència i la salubritat dels carrers. La portaveu ha lamentat el “bonisme mal entès” del govern municipal i considera que la falta de resposta davant determinades conductes acaba generant una sensació d’impunitat. “Quan reiteradament no passa res, el problema no desapareix, sinó que va a més. Fer complir les normes no és anar contra ningú; és garantir els drets de tots els veïns i assegurar la convivència”, ha assenyalat.

“Tortosa necessita recuperar l’ordre, que els veïns puguin sortir de casa tranquils, que els comerciants puguin obrir els seus negocis sense por i que qui incompleixi les normes sàpiga que hi haurà conseqüències i això és el que el govern Jordan-Lleixà no està garantint”, ha conclòs Roigé.

Tortosa, 28 d’octubre de 2026